Who the hell is Oli Egler!?

MBPFW DAY I.

LAFORMELA, Vanda Janda, Michael Kováčik, Dominika Kozáková a Pavol Dendis  

LAFORMELA

Stejná, a přeci trochu jiná… Navazujíc na svou předchozí kolekci se duo Kohutiarova & Soukup soustředili na rozvinutí tématiky o něco hlouběji, přičemž nevědomky zformovaly zcela nový koncept. Vynilové kalhoty doplňovaly “torpedo” bra zaměňující několik posledních sezón klasický crop top, oblíbené cut-out  byly tentokrát obohaceny o žokejové roláky z žebrových úpletů spojující elementy streetwear a business casual, jako například u přiléhavých midi s geometricky odstávajícími rukávy. “Nové” formy zkrácených sak s balonovými rukávy a úzkou linii pasu tvořily příjemný kontrast k power suits, které nechyběly ani tuto sezónu.
Nepřehlédnutelným highlightem kolekce byly však kusy z veganské kůže – zavinovací kabát připomínající sofistikovanější Trinity, olivový kostým s kovovými cvoky umocňující ostrou geometrii či vinylový kabát asymetricky prošívaný umělou kožešinou. Veganská kůže tvořila i hlavní stavební kámen kolekce doplňků – velkou “saddle” kabelku prošívanou cvoky, rukavice, i ohrnuté kozačky dodávající syrový efekt.

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

Vanda Janda 
Eskapismus a téma nikdy nekončícího večírku je to, na co se u Vandy Jandy vidíme znovu a znovu. Objemný tyl jako stvořený pro festivaly, stejně tak jako stříbrné, flitrované biker shorts či mini šaty doplněné o zavinovací sukni. Barevné peří na tank topech a koktejlových kloboucích připomínaly zlatou éru Hollywoodu, stejně tak, jako balonové pussy-bow blůzy. Ty se do módy vrátily v době, kdy se ženy začaly angažovat na pracovním trhu – proto ona nápověda “obědového kufříku” s logotypem značky (bizarně geniální – musím uznat).
Její nová kolekce však přinesla i několik velmi sofistikovaných novinek, které se vyjímaly již na první pohled – kostýmové kalhoty z pruhované vlny nesoucí iniciály FTD (Full Time Diva), jež v podobě květin lemovaly i minimalistické koktejlky (alá little black dress) v typické “Královské” siluetě (rukopis kterého byl na pudrovém kabátu a svatebním saku nepřehlédnutelný). Synegrie capmovského retra a střídné elegance návrhářce velmi sluší!

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

Michael Kováčik 
Módní kritici už skoro uzavírali sázky na to, zda tentokrát bude moci slovenský návrhář trumfnout sám sebe, a svou předešlou kolekci, která byla highlightem jeho dosavadní tvorby. Upoutávka s názvem “Back to basic” dávala šance 50/50, ale nakonec přinesla o to více překvapení. Absence explicitního sexappealu, střídmé množství holé kůže a zcela nové (pro Kováčika) formy (a i barvy) byly až neuvěřitelně svěží a povznášející. Sanderský minimalismus v podobě kapesníkových košilových šatů a asymetrických topů byl okořeněn Gaultierovskou elegancí skrze dekonstruované denimové kabáty a saka s výrazným prošíváním, či kalhot banánového střihu. Do posledního puntíku (či spíše cvočku) promyšlené detaily na zavinovací sukni, vrstvených rukávech strohých košil a prošívaných puků právem pasovaly návrháře na krále prvního přehlídkového dne, a odstartovaly novou éru jeho tvorby.

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

Dominika Kozáková 

Po odmlce se slovenská návrhářka vrátila zpět na přehlídkové molo s čistě dámskou kolekcí, a to doslova. Oproti dosavadní tvorbě se Kozáková soustředila na svou feminní stránku. Punkové elementy nahradila jemnou, rustikální něžností, a to jak v barvách, tak i provedení. Cut-out a ručně háčkované topy s korálky nás vrátili do let hippies, což korespondovalo s jejím “návratem ke kořenům”. Vlněné sukně a bavlněné zavinovací šaty s balónovými rukávy lemovaly něžné volány, podtrhávající femininitu, která díky vlněným čepicím a sametovým kabelkám nabyla hravě infantilní, či spíše lolitovský charakter. Romantický šarm proložila i sofistikovanějšími kusy – kabátem a bundou se sametovými detaily, upcyklovaným kostýmem s kontrastními rukávy, či flitrovanými mini v nedbalém francouzském stylu Slimana.

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

Pavol Dendis  

Slovenský návrhář se nikdy netajil tím, že se v pánské módě cítí jako ryba ve vodě. I přesto však rád zkouší své limity mimo komfortní zónu, což ve výsledku přináší mladistvý unisex, kterého se posledních půl století nemůžeme nabažit. Pohlaví se na mole vytrácí, a mnohdy je složité určit, zda vlněný kalhotový kostým, oversize saka, tílka s karmínově sametovými prvky, palazzo pants či culottes vypadají lépe na muži či na ženě. Rafinovaná konstrukce zúžených dvouřadých sak s balónovými rukávy získávají zcela jiný vizuální efekt na různých postavách, stejně tak, jako oversize mikiny s rukávovými rozparky. “Dark waters – brave youth” také rozklíčovává všudypřítomnou černou, která (jak jsme již z předchozích let mohli zjistit) stále zůstává hlavním poznávacím znamením návrháře. Pro zdůraznění detailů a konstrukčních prvků se však návrhář rozhodl použít alespoň různé materiály, tvořící kontrastní (a zároveň dekorativní) element na trench pláštích, transparentních košilích, v záhybech bermud, či na patch kapsách.

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

share
  • liborina
    Author: liborina Added 5 Září, 2021 в 23:28

    Jako vždy – stručně a věcně!!!

    Odpovědět

Napsat komentář

Login with

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *