Who the hell is Oli Egler!?

Haute Couture fall 2021 DAY II.

Chanel, Giambatitsta Valli, Ronald van der Kemp  a Armani Privé

Chanel 

Před dvěma dny dům Chanel sdílel exkluzivně pro Harper’s Bazaar svůj teaser k nové couture kolekci podzim/zima 2021/2022, natočený nikým jiným než fantastickou režisérkou a dlouholetou přítelkyní Virginie Viard – Sophie Coppolou. Krom překrásné atmosféry Palais Galliera (kde probíhala samotná přehlídka) jsme mohli nahlédnout i do backstage, a vidět, jak vysoká krejčovina vzniká pod rukama těch nejzručnějších francouzských umělců.
Haute couture kolekce obecně nevyžadují žádné „hodnocení” módních kritiků. Není jim co vyčíst a ani co dodat. Jsou důkazem toho, že nehledě na jakýkoliv technologický pokrok či nové materiály, ruční řemeslo svou hodnotu nikdy neztratí – ani na ceně ani na kráse. Stejně tak, jako francouzský šarm, který dům Chanel zosobňuje skrze své elegantní tvídové kostýmy vyrobené ze stuh prošívaného tylu, nebo ikonický „chanel jacket” pokrytý gardéniemi, připomínající rukopis francouzských impresionistů. „God (and Devil) are in the detail”, jak praví známé rčení, a právě proto je v dnešním digitalizovaném světě tak složité a frustrující pozorovat ony kolekce pouze z obrazovky, která jen sotva přenese jejích opravdovou krásu.  

 

 

 

Giambatitsta Valli

Zimní couture kolekce římského rodáka nepostrádala svou naivně optimistickou náladu typických tylových, nabíraných bon-bon šatů, velkých, plesových rób s nekonečnou vlečkou a šťavnatých barev vzbuzujících chuť žít. Peřím a flitry pokryté splývané šaty doslova vyzývaly k tanci, stejně tak, jako asymetrické plisé v metalickém odstínu pyritu. Kolekce však zároveň nabídla jakýsi střízlivý, až dokonce melancholický nádech, působící jako emocionální oxymóron, který bychom u Giambattisty Valli většinou nečekali. Možná za to mohl duchovní prvek Mozartovy Lacrimosy hrající v pozadí přehlídkového videa, nadstandardní množství černé barvy nebo netradiční maskulinní element. Ten se projevil v podobě strohých, pánských a dámských kostýmů či kaftanu z šantungu a vlny, které v rámci ansámblu nedoprovázely klasické kabáty, ale dlouhé kápě s kapucí a peleríny.

 

 

 

Ronald van der Kemp

Nizozemský rodák je jeden z návrhářů, kteří berou udržitelnost módy velmi vážně. I když mnozí z nás by v případě haute couture byli schopni přimhouřit oči s tím, že se jedná o velmi malé množství produkce, které nemůže změnit chod světa, Van Ronald van der Kemp se tvrdohlavě drží svých ortodoxních principů. Do určité míry by to mohlo pro velké domy znamenat vlastní limitaci – at už kreativní, produkční či materiálovou, ale rozhodně ne pro van der Kempa.
Díky omezenému množství materiálů se kterým pracoval (například upcyklovaný denim), tak pro tuto kolekci vznikly naprosto exkluzivní a neopakovatelné kusy: bolerové sako dekorované džínovými květy, krinolínová sukně či denimová „kožešina” vyrobená z miniaturních, překládaných odstřižků našitých na krajku. Díky spolupráci s několika amsterdamskými značkami zaměřených na recyklaci textilních odpadků tak vznikly i bílé šaty z plstěných řetězů a několika doplňky, pro které má ještě velké plány do budoucna. Jeho kolekce je tak důkazem toho, že couture nemá žádné hranice, a že i humor vysoké krejčovině sluší. 

 

 

Armani Privé

Kolekce mistra Armaniho jsou zkrátka stvořeny k tomu, aby nekompromisně zářily, ať se jedná o červený koberec, gala večer, nebo filmové premiéry. Jsou symbolem ženské smyslnosti, sebejistoty a vytříbeného vkusu. Zosobňují eleganci a femininitu, které Armani rozumí jako nikdo jiný.
Hedvábná ogranza, jejíž lesk se skoro holograficky přeléval s každým krokem modelek, byla hlavním, stavebním kamenem kolekce s názvem „Shine” symbolizující „svatozář kolem těla”, jak řekl sám Armani. Kostýmy s širokými nohavicemi a zúženými saky ve šťavnatých pastelech společně s nekonečným množství ručně našívaných flitrů na polo průhledných korzetových róbách tak hypnotizovaly i diváky u obrazovek, kteří onu krásu nemohli ocenit zblízka. I přes širokou paletu barev – od metalické rtuti až po bledě broskvovou, si kolekce zachovala svůj romantický nádech s jistou dávkou eskapismu, které se po loňském roce nechceme vzdát.

 

share

Napsat komentář

Login with

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *