Who the hell is Oli Egler!?

MBPFW day I.

Přehlídky Daniely Peškové, Denisy Dovalové, Imreczeové, Ether, Jana Černého, Michaela Kováčika a Terezy Vu

Daniela Pešková 

V rámci jejich kolekcí těžko najdete něco, co byste vyčetli. Její střihy jsou čisté, bez jediné chybičky. Působí jako druhá kůže. Ať už se jedná o minimalistické, volné kabáty nebo kalhotové „kimono” kostýmy – působí na těle organicky. Z toho i název kolekce „Breathing space for the body” – synergie těla s prostorem. 

Skloubila zimní a letní kolekci, kde dominovaly její oblíbené barvy – černá na vlněných kostýmech a kabátech, širokých midi kalhotách do pasu, nebo dlouhých, saténových šatů s volnou linií ramen a jemným dekorativním, antickým prvkem. Bílá – na šatech a letních setech v podobě jemné midi s vysokým pasem a topu košilového typu, a také odstíny hnědé – na kalhotových kostýmech a rolácích nebo jednoduchých, volných šatech bez límce. 

Hedvábí které jsou jistým „trade mark” Peškové nechyběly ani letos. Rovnováha ženské síly a křehkosti, kde ženské tělo hraje hlavní roli, a oblečení je pouze sofistikovaným nástrojem, který ony aspekty zdůrazňuje. Stejně tak, jako Victoria Backham nebo Jil Sander se i Daniela Pašková u nás stala klíčovým hráčem pro business woman, přípomínajícím, že v ženskosti je síla.
Kolekci doplnily šperky Marie Kobelové, a minimalistické kabelky a doplňky od Pavlíny Frinčové a její značky Yrnche. 

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

 

Denisa Dovala 

Letní kolekce Denisy Dovala byla zase něčím jiným. Střízlivější, ale neméně zajímavá. Velmi jemné, hedvábné, splývavé šaty byly okořeněny o „fake tattoo”, které v minulosti používalo v rámci catwalků mnoho značek, včetně Chanel a Diora. Pollockovské abstraktní elementy zdobily tylové šaty a topy s nabíranými rukávy, nebo jen holá těla modelek, aby dodaly ryzí agrese jinak jemné tvorbě. Dovalová na chvíli opustila své komplikované, zavinovací konstrukce, a vyzkoušela něco lehčího alá „consumer friendly”. Mezi nejlepší kusy patřily dvojdílné, černé šaty s neonově žlutými pruhy od štětce a béžový trenč s černými, tylovými detaily, vlající s nesnesitelnou lehkostí (bytí). 

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

 

Imreczeová

Již od loňské kolekce návrhářka jakoby dostala nový vítr do plachet. Svěží, mladistvý, a přitom stále navazující na předchozí tvorbu. Jednobarevné looky v ji typické černé, béžové a červené okořenily rastrované komplety ze sukní s širokým áčkovým střihem s volány v modro růžové, modro-fialové a béžovo-hnědé, přičemž se objevily i v podobě jejího milovaného kimona, tentokrát ve vrstvené podobě. Vrátila se k 3D texturám, zastoupených na dlouhých vestách, širokých sukních a kabátu, které byli doplněné o knoflíky, a evokovaly vzory čalouněného nábytku. Pro odlehčení je okořenila o jemné třásně na šálách a límcích, které z nich vytvořily MUST doplněk pro nadcházející sezónu. Ostřejší siluety kabátů s nádechem military byly rozhodně dobrou volbou a posunuly návrhářku správným směrem. 

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

Ether 

Kolekce Evy Vontorové byla doslova „základem”, skoro kapsulovou kolekcí, kterou všichni již v té či oné podobě vlastníme. V rámci oděvu se nejednalo o žádnou přelomovou novinku, kterou by se návrhářka chtěla zapsat do historie. Byla spíše symbolickým návratem ke kořenům, a bázovým věcem, ke kterým se nyní postupně svět vrací. Malé černé, šedé a bílé, doplněné o mikinu, zavinovací kabát nebo sako. Hlavní roli v této kolekci podle mě spíš hrály kabelky. Na první pohled jednoduché geometrické tvary krychle, kvádru nebo válce v bázových barvách s rebelskými detaily v podobě řetězů, které nabídli alternativu trojúhelníkové Balenciaga. 

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

 

Jan Černý 

Název kolekce byl sice „Romantic era 2021+”, ale nazvat kolekci jenom „romantickou” by bylo hrubým podhodnocením. Nejen, že stále přichází s novými nápady, které rychlým tempem orientují pozornost světového publika do naší malé metropole, ale zůstává věrný sám sobě, a pouze zdokonaluje své dovednosti, a rozšiřuje své portfólio o stále více povedené experimenty. 

Přehlídku na Veslařském ostrově v Podolí otevíralo pět klasických kostýmů se složeným kapesníčkem v kapse (samosebou s Honzovým logem) v barvách kolekce. Tradičně by měly klasické kostýmy kolekce uzavírat, ale ono symbolické odlehčení přišlo tentokrát velmi vhod – navracíme se přeci jen zpět ke kořenům.
I (zdálo by se obyčejný) bavlněný streetwear v podobě svetrů a bavlněných souprav dokázal Jan povznést na další level, a to nejen námi již známou JAN logomanii, ale tentokrát i neonovými výšivkami kosatce, symbolizující dobré zprávy a štěstí do budoucna. Ten byl zastoupen i na skládaných denimových kostýmech v podobě dekorativního, regulovatelného elementu, sladěný do barevného přechodu, za jejichž zrodem stál textilní mág Boris Král.
Kabáty a kostýmy s boxerskými šortkami nesly nenucený odkaz na Honzovou předchozí kolekci věnovanou Něžnému barbarovi Vladimíru Boudníkovi, kterou pro léto odlehčil, a doplnil o rybářské klobouky v sytě modré, béžové a žluté. Nechyběla ani letní verze „Prestižek” v nové barevné kombinaci (které nyní mimochodem vlastní i Virgil Abloh). Svěží novinkou byly ručně plisované, šusťákové kostýmy v černé, růžové a korálově červené, s neonovým elementem „bleeding heart”, kterým se v přírodě označují stromy určených ke kácení. Don’t kill this one, it’s still alive! Nejvyšším bodem kolekce byly volné košile s detailem letních palčáků, spojených nití na zádech. Print byl výsledkem grafického zpracování fotografií, které Černý pořídil v přírodě. Zblízka neuvidíte takřka nic krom jasných barev, ale čím více se soustředíte na „big picture”, tím zřetelněji pochopíte práci tohoto génia, který nás nepřestává překvapovat. A pro ty, kteří neudrželi slzu na defilé, kdy slunečními paprsky zalitý Veslařský ostrov ožil za zvuků Smetanovy Vltavy a bouřlivého potlesku publika, nebojte, nebyli jste jediní. 

 

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

 

Michael Kováčik

To, že dvorní návrhář modelek a českých celebrit tvoří jenom malou večerní, nepřekvapilo nikoho. Sází na jistotu, která i tentokrát byla primárně soustředěna na sexappeal, odhalené nohy a decollete, a zkrátka věnovaná všem, kteří mají co ukázat. Krom průhledných šatů a blac’n’white kostýmů s šátkovým elementem ve stylu Hediho Slimana tentokrát vsadil na zvířecí print, který se objevoval na dlouhých halenkách a šálách v podobě barev, nebo také jako texturovaný sametový na šatech s asymetrickou sukní. Jen drsný styling s military barety, mini kabelkami a kozačkami alá army boots napovídal, že jde o zimní kolekci (?).

 

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

Tereza Vu 

Kolekce byla inspirována liberalismem, úpadkem tradičních hodnot, a osvobození člověka. Odpovídaly tomu materiály i provedení. Stejně, jako u ostatních návrhářů byl cítit návrat k základům, jinak tomu nebylo ani v případě Vu. Klasická černá krajka v kombinaci se zemitě zeleným hedvábím a černým sametem je to jediné, co jeho nositelka potřebuje k tomu, aby umocnila (a nepřebila) její krásu. A netýká se to jen žen. Místo plus-size modelky (která mi velmi chyběla) doplnila Vu kolekci o páskou (/unisex) róbu, která vyvolala bouřlivý aplaus u celého publika. Místo pokračování pohádky jsme se dočkali (jen) velmi kvalitní a příjemné podívané, kde bych mohla vytknout jen špatné osvětlení (aneb paradoxně Osvícení nefunguje bez dobrého nasvícení). 

  

Foto: Mercedes Benz Prague Fashion Week

 

 

 

share

Napsat komentář

Login with

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *