Who the hell is Oli Egler!?

Interview s Petrou Šafářovou

Keramické kabelky PŠ Objects jsem poprvé spatřila na Fashion Stars Night. Fascinovala mě kombinace keramiky a kůže, kterou jsem v takovém provedení nikdy neviděla. Nyní Petra Šafářová přichází s novým konceptem své značky, a to pod názvem BONCÉ. Jak se tyto nové "pillow bags" vyrábí, a čím jsou inspirované?

Před několika lety designerka a umělkyně Petra Šafářová zaujala veřejnost projektem PŠ objects, ve kterém skloubila bytový design a módu. Její „home dekor” kabelky na sebe strhly obrovskou pozornost v rámci samostatné přehlídky na Fashion Stars Night i během steet style focení na Mercedes Benz Prague Fashion Week. Limitovaná, exkluzivní kolekce kabelek s přírodními motivy máků, leknínů a zahradních květin se okamžitě vyprodala, a Petra Šafářová nyní zahajuje druhou etapu svého businessu, tentokrát s názvem BONCLÉ.

 

 

Paní Šafářová, Vaše druhá kolekce je něčím naprosto odlišným od té první. Proč jste se rozhodla radikálně změnit design kabelek i název značky?

Měla jsem chuť rozšířit nabídku, měla jsem nápad jakým způsobem to udělat a zároveň jsem cítila, že potřebuji změnit značku, tak abych obsáhla různorodost kolekcí. Tím jsem i trošku osvěžila komunikaci vůči mým zákaznicím. Prostě změna je život. Bonclé je výsledek našeho týmového přemýšlení, znělo nám hezky do uší a až poté jsem zjistila, že překlad z francouzštiny znamená “bonus”. Takže máme ještě bonus navíc.  

 

@BONCLÉ

 

 

Nová kolekce s názvem Hommage je inspirován historickými „famme fatale” – můžete se podělit o její hlubší koncept – jak vznikl a co představuje? 

 Celá moje tvorba, od samého počátku, míří na sebevědomé, úspěšné a jedinečné ženy. Příběhová linka zaměřená na historické osobnosti, silné, zajímavé ženy: Grace Kelly, Mata Hari, královna Viktorie, Gala Dali, Amelie Earhart – a do této hry chci zapojit i své zákaznice. 

 

 

Jak vypadá výrobní proces? 

Musím říci, že při výběru materiálů a při samotné výrobě se dám označit za “v kolektivu neoblíbenou”. To jsou totiž dvě oblasti kdy nesnesu kompromis a umím být nesnesitelně puntičkářská. Však by můj mistr brašnář mohl vyprávět. Proces shánění kůži (takových, které splňují moje kritéria kvality) není vůbec jednoduchý, materiály jsou importovány z Itálie, situace s Covidem dostupnost ještě více zkomplikovala. Celá moje produkce je 100% ruční práce, technologicky dosti náročná, najít správný postup, správné metody výroby nám zabralo téměř rok. Za oběť mých experimentů padlo spoustu kabelek. Beru to jako daň za originalitu.

 

@BONCLÉ

 

Plánujete i tentokrát rozšířit nabídku o doplňky jako náušnice a spony do vlasů, jako tomu bylo u PŠ objects?

Plánuji jen velmi opatrně a konzervativně. Jsme malá produkce, která vše vyrábí ručně, a mám jasně daná kvalitativní a designová kritéria. K doplňkům jsem nyní čerstvě přidala Hommage Petit Pocket, které se dají s kabelami Hommage kombinovat.

  

 

Vaše unikátní tvorba si již našla své příznivce doma i v zahraničí. Převládá lokální nebo zahraniční poptávka?

Trošku více převládá zahraniční, je to mix zemí, není to tak, že dominuje jeden trh. V současné době investuji více času a investic do asijských trhů. Tak uvidíme.

 

 

Kreativitu máte na prvním místě, Vaše tvorba nepodléhá sezónám, a je čistě závislá na tom, kdy k Vám přijde inspirace, a jak rychle budete moci vytvořit kvalitní produkt. Je to nový druh business plánu, o kterém se nyní velmi často mluví v rámci módní industrie – luxusní módní domy pomalu začínají opouštět od přehlídkových deadlinů, a designerům se přenechává úplná volnost v rámci tvorby jednotlivých kolekcí nezávislých na sezónách. Má to (tento business model) své nevýhody?

Nejspíše každý vám potvrdí, že módní průmysl je jedna nemilosrdná džungle, kde boj o přežití je každodenní záležitostí. Asi není nic více vrtkavého a efemerního, než všechny trendy, sezony a módní vlny. Já jsem pochopila, že tuto hru příliš nemohu hrát, nesoupeřím s módními zavedenými domy, nesleduji, nekopíruji  a nenásleduji trendy. Možná tím riskuji, že se nesvezu na vlně nějakého sezónního hitu, ale já dávám přednost tvůrčí svobodě a preferuji nadčasovost. Tím chci říci, že změna chování velkých značek na mě má minimální či spíše možná žádný vliv.

 

V dnešní době je velmi složité přijít s něčím novým, kdo nebo co je Vaší největší inspirací v rámci tvorby?

Pro různé kolekce mám různé druhy inspirace.  PS.Objects čerpá z přírodních motivů, ale také z prostředí burlesky, u kolekce Hommage se vracím do secese. Nemám zde žádného favorita co se inspirace týče, většinou se nechám unášet aktuálními pocity.   

 

@BONCLÉ

 

 

Článek vyšel v Harper’s Bazzar 29.07.2020

share

Napsat komentář

Login with

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *