Who the hell is Oli Egler!?

Nová KARA – vzkříšení značky pod vedením nového kreativního ředitele

Pamatujete si opuštěné obchody české značky KARA v nákupních centrech, které připomínaly spíše portál zpět do 90.let? Tak to je již minulostí. Včera společnost oznámila svého nového kreativního ředitele, tím se stal český wunderkind Jan Černý. 

Během představení své letní kolekce NOVÁ KARA na jaro/léto 2020, které se konalo v prostorách PORT X v Pražských Holešovicích, čekalo všechny hosty velké překvapení. CEO značky – Michal Mička oficiálně oznámil, že se do kreativního čela společnosti postaví mladý český návrhář Jan Černý. Je to také vůbec poprvé, co bude mít značka kreativního ředitele.
Společně s ním se KARA pouští do rebrandingu celé značky, který má podle slov Michala Mičky oslovit mladší publikum a vdechnout značce novou identitu. Plánuje se i představení nového loga, o které se postaralo Studio Najbrt.  

 

KARA

 

KARA má dle slov Jana Černého obrovský potenciál, který je podepřen dlouhou historií, prvotřídní kvalitou, a i stále velkým prodejním zásahem v Česku i na Slovensku (kolem 50 obchodů). 

Značka vznikla v roce 1948 (jako KARA Trutnov), ke které se v roce 1955 připojila i továrna v Trutnově-Poříčí, sahající svou historií do 40. let 20. století. 

KARA rychle získala velké uznání v celé republice i zahraničí, a to díky kvalitním materiálům a zajímavému zpracování střihů. Po Sametové revoluci se tehdejší závod rozpadl, a před úplným krachem značku zachránil Zdeněk Rinth. V květnu roku 2018 ji koupil investor Michal Mička, který se nyní rozhodl navrátit společnosti její dřívější slávu. 

Už jen letní kolekce působí jako dobrý vítr do plachet – citrónově žlutý trenčkot vyzařuje novou sílu a energii, dámské midi sukně v nude a oranžových tónech působí svěže a šik. Kolekce také poprvé představila kožené kalhoty, jejichž střih je moderní, elegantní a bezesporu hravě konkurující světovým luxusním brandům. Pánské semišové křiváky byly inspirované 80.lety, a jejich překrásné zpracování dokazují, že je KARA stále jedničkou v rámci česko-slovenského průmyslu s kůží a kožešinami. 

Ambice značky jsou nejen komerčního charakteru, ale i udržitelného. Kvalitní kůže je dodávána již léta ze známých zdrojů, a produkce je maximálně šetrná. Michal Mička má v plánu taktéž přejít na transparentní business, který je v dnešní době klíčový pro mnohé zákazníky. Bude to však nějakou dobu trvat, jelikož se takové transformace u velkých značek nedějí ze dne na den. Udržitelnost je důležitým faktorem i pro nového kreativního ředitele, jelikož se KARA vždy vyznačovala kvalitními materiály s dlouhou životností. Ty chce Jan Černý spojit s nesmrtelným designem, které se stanou jistým „essential” kusy pro muže a ženy. Do budoucna plánuje Jan Černý také rozšířit nabídku doplňků. Některé z nich byly představeny již nyní – z KARA archivu byly vybrány některé „staré” kabelky, kterým Černý vdechl nový život. 

Představení první kolekce pod kreativním dozorem nového ředitele plánuje značka na podzim roku 2020. 

 

 

share

Napsat komentář

Login with

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *