Who the hell is Oli Egler!?

WE’RE NEXT 2019 pt.1

12.09. se konal již čtvrtý ročník “student fashion day”, kterého se zúčastnili mladí, talentovaní návrháři z celého světa. Domovská UMPRUM a UTB předváděly po boku studentů a absolventů Royal Academy of Fine Arts a ArtEZ.
Na rozdíl od týdnů módy se zde účastnící nemusí předhánět o “nejlepší kolekce”, nebo bojovat o zákazníky. Na půdě Divadla X10 si byli všichni rovni. Všichni studenti prezentovali vlastní příběh a vlastní perspektivu světa skrze své oblečení.

 

 

01 – Minjae Chang, Jižní Korea (Future Imigrant)
studentka Antverp upozorňovala na problematiku imigrace a složité asimilace: misch-masch dekonstruovaného oblečení, kde se tloukly barvy a printy, textury a materiály však zachovávalo ostrou formu, která odrážela osobnost člověka, která je tvořena z milionů rádoby nesourodých materiálů (názorů, životních postojů a kulturních rozdílů), formující nás do toho, kdo jsme.

 

 

 

 

02 – Sára Michailidis, ČR (Inner Vision)
White Stripes – Seven Nation Army, znějící na pozadí přehlídky, byla doslovnou interpretací kolekce. Červený základ s “pichalvým” dekoračním prvkem v podobě ostnů na latexovém, skládaném topu, nebo jako samostatné šaty, jako stvořené pro Lady Gaga.

 

 

 

 

03 – Dazzle Zexian Liu, Čína (Out Of Sencec)
Antverpská studentka zrcadlila denní chaos, nečekané situace, a podstatu “nedokonalosti” našeho života. Avantgardní over-the-top looky byly jednoznačně jedny z nejprecizněji vyrobených kusů, které jsem kdy viděla. Na první pohled dezorganizované outfity kombinující korzety, kovový skelet na trupu, a péřovinu (připomínající Viktor & Rolf f/w 2018), však byly velmi symbolické – inspirace strukturou historického oblečení, symbolizující čas, a jeho nevyzpytatelná transformace do “nových forem” připomínající péřovky, nebo ochranné oblečení pro jízdu na motorce. Řasené rukávy a sukně, dekonstruované korzety a obuv na dřevěné platformě byla exhibicí nejen obrovského kreativního talentu, ale i dech beroucí oddanosti tradičnímu řemeslu.

 

 

 

 

04 – Transformerjacket, ČR (Uncanny Valley)
Duo Žil Julie Vostalové a Heleny Todd, pracovalo s no-waste principem klasické office uniformy a její “upcyklace”- kdy se z kalhot stalo sako, ze zbytků tří košil se sešila jedna, a z kapes saka vznikly samostatné tašky na dlouhých, textilových páskách. Zachovávající při tom všem jasně unifikovanou, strohou, svislou formu a akcent na “holé” části těla, které byly jakoby stvořeny pro konkrétní osoby, a to s ohledem na jejich individuální formy.

 

 

 

 

05 – Astrid Vildé Manjikian (2027 And Not In Heaven)
Spojení extravagantních printů a výrazných barev s objemnými formami padákových kabátů a nabíraných kalhot. Maximalistické pojetí dystopické budoucnosti módy, tvořenou spojením estetických prvků různých kultur (stejně, jako u Dazzle Zexian Liu) s akcentací na maximalistické provedení – zavinování a umělé držené siluety. Kombinace přírodních materiálů jako byly vlna nebo bavlna s plastem umělou kůží byla krásným detailem symbolizující minulost a budoucnost.

 

 

 

 

06 – Valérie Jurčíková, ČR (You See What You See)
Studentka UMPRUM zaujala už svou předchozí kolekcí – “Sorry About The Carpet”. Nová kolekce připomínala “obvazové” elastické oblečení – kalhoty v jezdeckém střihu, přecházející do kozaček s odhalenými lýtky,  bezprstové rukavice nad loket s balonovou formou na lokti pro snadný pohyb, objemné bolero, nebo tunika – vše z identického materiálu. Dokonalá, minimalistická estetika funkčního oblečení s geometrickými prvky a elegantní hrou se siluetou.

 

 

 

 

07 – Birgit Steinbusch, Holandsko (Abdominoplasty)
Kosmetická procedura po odstranění přebytečné tkáně na břiše posloužila hlavní inspirací pro kolekci návrhářky. Těla modelek záměrně deformovala jejich přirozené křivky – umělohmotné korzety, pěnové (EVA) polštářky nasoukané pod přiléhavé nylonové kostýmy upravující “křivky”, nebo kostým s vykrojenými ňadry, naplněný silikonovými balonky pro akcentaci “umělosti” naší společnosti.

 

 

 

 

08 – Saras – Sára Sedláková, Slovensko (Urban Recycle)
Stará dobrá recyklace. Doslova a do písmene. Jedny šaty/sukně/kostýmy, vyrobené z několika starých kusů různorodých materiálů, barev a textur. Modely působily jako vesnický mish-mash – “záplatové” šaty po babičkách v oversize velikosti nepřipomínaly klasickou “módu”. Avšak při bližším zkoumání bylo možné vidět nejen krásně provedené detaily, jako geometrické švy nebo dosti promyšlené barevné kombinace, ale i celkový koncept.  “Přírodní” look, podtrhával potřebu vrátit se zpět k jednoduchým a funkčním střihům, vhodným pro všechny druhy aktivit – volné šaty a sukně na každý den, sportovní kostýmy s mikinou na sport atd.

 

 

 

 

09 – Jan Nový, ČR (Listen Son, Said Man With The Gun)
Jedna z nejvýraznějších prací celého večera patřila českému studentovi Antverpské univerzity. Pánská kolekce kombinující na první pohled protichůdné myšlenky – “novou” (genderově dosti neutrální) maskulinitu plnou jemných, pastelových barev, a military téma – image “zraněného” vojáka, armádní doplňky.

 

 

 

 

 

10 – Spilka + Maňa Berec, ČR+ Slovensko (TITAN)
Další highlight večera, tentokrát v podobě dámské Hvězdné pěchoty. Biker looky, maskáčové šaty a overaly připomínající kostýmy pro “vesmírné cestovatelky”. Bravurní práce s pletenými provazy – ať už jako dekorativní element na bundách, nebo hlavní konstrukční materiál na midi šatech.

 

 

 

 

 

11 – Lisa Bisschop, Holandsko (SJÓTTELSPLAK)
Inspirace “koupelnovými” fotografiemi William Egglestona, které mladá designerka přenesla do živé podoby naivní, domácí puťky s temnou, erotickou stránkou.
Oblečení odráželo složitost ženské osobnosti – hladký povrch kůže a PVC připomínající layout koupelnových nebo kuchyňských kachliček – precizně propojených do podoby mini balonových šatů, saka, sukně, rukavic nebo kozaček (připomínajících Manolo X Rihanna colab). Zpod vykrojených míst prosvítaly šifonové halenky, symbolizující ženskou křehkost.

 

 

 

 

12 – Jarda Praha, ČR (Jarda Praha Season 1)
Český trolling večera. Pod tóny “Dlouhá noc” od Heleny Vondráčkové se nesly modelky v šatech, overalech a punčochách, které byly 100% replikou značky BALENCIAGA (tyto měli samo sebou nápis JARDA JARDA). České síťovky plné rohlíků, balení lahváčů po 6ti, nebo “le chlebíček” v ruce polonahé modelky. Své návrhy sice značka nepředvedla, ale zato sklidila největší ovace za svou vkusnou recesi.

 

 

 

 

13 – Luka Mooibroek, Holandsko (Fresh-Sweet-Sour)
Kapesníkové šaty s minimálně třemi různými odstíny, geometricky odděleny a/nebo navrstveny. Stejně, jako chuťová struktura těchto “svěžích” outfitů – neexistuje nic jednoduchého. Jsou sestrojeny z několika materiálů naráz – hedvábí a bavlna, tyl a plyš, pvc a kov. Důmyslné barevní provedení bylo nejdůležitějším prvkem, který zklidnil extravaganci vrstvených looků anebo naopak dodal šťávu minimalistickým střihům.

 

 

 

 

 

 

share

Napsat komentář

Login with

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *