Who the hell is Oli Egler!?

“Animal friendly” filozofie módních řetězců? Nope!

"Je to umělý chlup?" "Ano madam, za pár šupů bych vám norka přeci neprodal...!" Opak je pravdou. Jak odhalila studie Sky News - mnohé "fur free" společnosti stále používají příměsi norka, lišky i kočičích kožešin ve svých produktech..

Ještě před pár lety jste se při koupi kožichu museli ubezpečit o tom, že za vysokou cenu dostanete OPRAVDOVOU lišku a ne žižkovského kocoura obarveného na oranžovo.. Teď je to přesně naopak! Módní řetězce se nyní ve prospěch zvířat vzdávají “pravých chlupů”, protože je to přeci tak neetické, držet zvířata v nelidských podmínkách…

Na jednu stranu chápu touhu být nature friendly a nenosit kožichy… Ano, v dobách globálního oteplování, kdy tady prostě nemáme -30 jako na Sibiři je nepotřebujeme.. Makes sense!

 

 

Nebudu teď mluvit o tom, že je sice velmi etické nenosit kožichy, “ale kabelka a boty přeci musí být kožené”.. tuto fazirejskou úvahu si rozebereme jindy… it’s not the point..

Podle studie Sky News – kde vydavatelství provedlo detailní výzkum několika položek na trhu- se zjistilo, že brandy jako Boohoo, prodávající naušnice z umělé kožešiny obsahují doopravdy kožich norka, nebo “chlupaté” botičky obsahující králičí srst!!

Super zpráva! Zaplatíte za norkovou kožešinu tolik, co za umělý šunt!

 

 

 Británie se kožichů vzdala již v roce 2003, po čemž mnoho velkých značek taktéž “zcela dobrovolně” přistoupilo na no fur politiku. Jak se však zdá, tak ne všichni ono omeziení dodržují. V seznamu módních hříšníků byly uvedeny i značky TK Maxx, Groupon, Miss Bardo a Amazon. Na obuvi od Missguided byly dokonce nalezeny částice kočičí srsti… Přitom značky tvrdí, že od roku 2003 nepoužívají přírodní kožešiny – tak,jak je to stanoveno britskými zákony.

Proč? PROTOŽE JE TO LEVNÉ! Je stále levnější držet zvířata v příšerných podmínkách a prodávat je za malou cenu, protože si přeci nebudete kupovat drahé náušnice, když je má Boohoo za 140Kč.

 

 

Značky se brání tím, že veškeré zvířecí farmy byly finálně zavřeny již v roce 2003, a že velká část produkce přichází od zahraničních dodavatelů, kde zřejmě dochází k příměsím materiálů…

Tak to tu máme černé na bílém – dokud budou fungoval masprodukční řetězce, a dokud budou lidé preferovat kvantitu nad kvalitnou – tohle se bude dít. Nemůžeme očekávat, že za tak malé peníze budeme dostávat kvalitní produkty. Velké řetězce, které se snaží prodávat levně – snižují své náklady pochopitelně tak, aby vydělávali co nejvíce. Nejen, že v tomto případě trpí zvířata, která žijí v příšerných podmínkách, ale především lidé – zaměstnanci a jejich rodiny (mnohdy pracující pohromadě), a také životní prostředí – kde jsou znečištěna celá města, řeky, jako ve městě Xintang, (o kterém jsem již psala v článku o Orange Fiber) – nacházející se v katastrofálním stavu kvůli toxickému odpadu, protože lidi po celém světě “chtějí světlejší džíny”…

Jen tak něco k zamyšlení … just saying..

 

share

  • Author: #játakyne aneb kážeme vodu, pijeme víno http://oliegler.cz/2018/02/07/jatakyne-aneb-kazeme-vodu-pijeme-vino/ Added 7 Únor, 2018 в 18:18

    […] o svém testování kosmetiky na zvířatech, je jedním z největších producentů kožichů (ať už těch pravých, nebo těch „fake“ – což jsou v podstatě kočky) i vlastně „všeho“ a je velmi nechvalně známo svým nehumánním jednáním vůči […]

    Odpovědět

Napsat komentář

Login with

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *