Čím je cruise kolekce LV 2018 unikátní?
Společně s návratem do nejlepšího a nejzajímavějšího (dle mého názoru) období minulého století, kdy se rozbíjely nejen zdi mezi východem a západem, ale také tabu nerovnosti společenské i sexuální, otevíraly se hranice pro umění i „jiné”- nekonvenční myšlení, objevil se zájem k neznámému, k novým kulturám, „krása” se nacházela skrze modifikace a deformace...
Kurátory těchto revolučních myšlenek byli mladí, hladoví a nesmírně talentovaní vizionáři. Krom evropských legend jako Jean Paul Gaultier, John Galliano, Alexander McQueen, Marc Jacobs, aj., se vytvořila nová vlna z východu, která přinesla právě onen nový, velmi smělý, ba dokonce i drzý pohled na módu a to, co má symbolizovat. Rei Kawakubo a její dekunstrukce konceptu oblečení dostala celý svět do kolen, Yohji Yamamoto a jeho avant-gardní siluety a záměr přimět ženy nosit pánské oblečení.. Před nimi však byl ještě jeden vizionář, designer, který ukázal světu Japonsko ve všech barvách, vzorech, siluetách a formách – Kansai Yamamoto.
S jeho jménem bude navždy spojen tour Dawida Bowieho Ziggy Stardust, které letos slaví 45 let. Tehdy naprosto šokující a fasinující kostýmy spojující sci-fi a Kabuki, které nebyly identifikovatelné ani z pohledu genderu. Kostým „kosmického samuraje” z lesklého černého, modrého a červeného materiálu a perfektní geometrické siluety, nebo Spring Rain s odhrnutými nohavicemi do půlměsíce otevřeli Japonsku dveře do světové módy.
Na rozdíl od Rai Kuwakubo a Yohji Yamamoto, kteří se skoro exkluzivně zaměřili exkluzivně na black (and white) zaměřil Kensai koncept svých oděvů na specifickou symboliku japonské kultury a to v té nejhlasitější a nejbarevnější formě. Spojení nového kimona, elementů kabuki divadla, jakuzy, a tradičního oděvu gejš a samurajů.
Ve spolupráci s Nicolasem Ghesquière, který (je/byl), stejně jako Bowie velkým milovníkem japonsé kultury, vytvořili printy s motivy divadla a taktéž použili techniku zvanou „hikinuki” – aby si herci na divadelní scéně mohli měnit kostýmy přímo na jevišti, brali si na sebe dva původně spojené kostýmy, a díky koordinaci s divadelním asistentem (kōken), který ve správný okamžik strhl horní vrstvu, a vytvořil tím nový obraz.
Až se tedy rozhodnete podívat na kolekci ještě jednou, pusťte si Moonage Daydream.. and enjoy!
Kiss Kiss, bang bang!
Oli Egler
share