Who the hell is Oli Egler!?
  SMART  

Čím je cruise kolekce LV 2018 unikátní?

Společně s návratem do nejlepšího a nejzajímavějšího (dle mého názoru) období minulého století, kdy se rozbíjely nejen zdi mezi východem a západem, ale také tabu nerovnosti společenské i sexuální, otevíraly se hranice pro umění i „jiné”- nekonvenční myšlení, objevil se zájem k neznámému, k novým kulturám, „krása” se nacházela skrze modifikace a deformace...


Kurátory těchto revolučních myšlenek byli mladí, hladoví a nesmírně talentovaní vizionáři. Krom evropských legend jako Jean Paul Gaultier, John Galliano, Alexander McQueen, Marc Jacobs, aj., se vytvořila nová vlna z východu, která přinesla právě onen nový, velmi smělý, ba dokonce i drzý pohled na módu a to, co má symbolizovat. Rei Kawakubo a její dekunstrukce konceptu oblečení dostala celý svět do kolen, Yohji Yamamoto a jeho avant-gardní siluety a záměr přimět ženy nosit pánské oblečení.. Před nimi však byl ještě jeden vizionář, designer, který ukázal světu Japonsko ve všech barvách, vzorech, siluetách a formách – Kansai Yamamoto.

S jeho jménem bude navždy spojen tour Dawida Bowieho Ziggy Stardust, které letos slaví 45 let. Tehdy naprosto šokující a fasinující kostýmy spojující sci-fi a Kabuki, které nebyly identifikovatelné ani z pohledu genderu. Kostým „kosmického samuraje” z lesklého černého, modrého a červeného materiálu a perfektní geometrické siluety, nebo Spring Rain s odhrnutými nohavicemi do půlměsíce otevřeli Japonsku dveře do světové módy.

Na rozdíl od Rai Kuwakubo a Yohji Yamamoto, kteří se skoro exkluzivně zaměřili exkluzivně na black (and white) zaměřil Kensai koncept svých oděvů na specifickou symboliku japonské kultury a to v té nejhlasitější a nejbarevnější formě. Spojení nového kimona, elementů kabuki divadla, jakuzy, a tradičního oděvu gejš a samurajů.

Ve spolupráci s Nicolasem Ghesquière, který (je/byl), stejně jako Bowie velkým milovníkem japonsé kultury, vytvořili printy s motivy divadla a taktéž použili techniku zvanou „hikinuki” – aby si herci na divadelní scéně mohli měnit kostýmy přímo na jevišti, brali si na sebe dva původně spojené kostýmy, a díky koordinaci s divadelním asistentem (kōken), který ve správný okamžik strhl horní vrstvu, a vytvořil tím nový obraz.

Až se tedy rozhodnete podívat na kolekci ještě jednou, pusťte si Moonage Daydream.. and enjoy!


Kiss Kiss, bang bang!

Oli Egler

share

Napsat komentář

Login with

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *