Who the hell is Oli Egler!?

WE’RE NEXT 2019 pt.2

 

01 – Linda Vondrášková, ČR (Queens Of Funfair)
“Kdyby kapela Scooter byla oblečení” – úzké obleky v leskle černé s ohnivým printem, černé, průhledné halenky a šaty s lebkami – čistá nostalgie po 00’s.

 

 

 

 

02 – Sander Bos, Belgie (House Of Bos-SS20)
Esteticky příjemná, romantická tématika, plná volných, šifonových/hedvábných nabíraných šatů, tunik a halenek, kontrastujících s čistě černou, minimalistickou (místy skoro BDSM) strohostí, nabitou erotickými elementy (holé kůže), i čistou jemností – jako zavinovací puffer.

 

 

 

 

03 – Markéta Kaplanová, ČR (Old Is Too Young)
Stejně, jako kolekce Sáry Sedlákové (viz BLOK 1) byla tato kolekce věnovaná spojení starých elementů v “záplatovém” provedení – tentokrát s koncentrací na pleteniny. Statement ponča na hladkém, fialovém kostýmu s rolákem a palazzo pant krásně vynikly, a aplikace záplat ve formě růži přidaly na extravaganci. V kolekci byla vidět snaha upozornit na propojení “stáří” a vytrácející se hodnoty řemesel – odrážející se v materiálech a některých klasičtějších kusech; a “mladé technologie”, kterou jsou ony pleteniny vyráběny.

 

 

 

 

04 – Huize You, Čína (02:57 Choose Life)
Kolekce byla inspirovaná francouzským filmem La Haine, videem Franka Lebona (Delta) a samozřejmě Rentonovým monologem “Choose Life” z kultovního filmu Trainspotting. Vyprávěla příběh mladých lidí v ústraní společnosti – odpadlíků, kteří buď udělali špatná rozhodnutí v životě, nebo byli naopak společnosti neprávem ostrakizováni. Imitace “papírových” monster byla bravurně provedená díky znalosti materiálu a konstrukčních schopností. Symbolická “monstra” jsou pouze vnějších schránkou lidí, kteří se záměrně snaží vyděsit své okolí, a přijmout tak svoji sociální roli na okraji společnosti, kterou si buď vybrali sami, nebo ne. Co kus, to stand out piece! Překrásný, potegový kabát připomínající rukopis Basquiat, bundy sestrojené z džínoviny, kůže, koženky a jiných materiálů atd. Byť by se mezi extravagantními střihy a formami “nedokonalé” detaily naprosto ztratily – práci Huize You nebylo co vytknout. Fantastická, profesionální krejčovina a znalost řemesla byla vidět na první pohled!

 

 

 

 

05 – Karolína Juříková, ČR (Trying To Be Part Of Nature)
Návrhářka, jejíž tvorbu jsme mohli vidět již několikrát v rámci MBPFW, se tentokrát zaměřila na téma přírody v oděvu. Květinový print na “lino” sukních a jiných, umělých materiálech, v kontrastu s “uměle” zelenou barvou z přírodních materiálu, byl zajímavě pojatým kontrastem. Stand-out kabát  chinzu/damašku a umělého, lesklého PVC, nebo asymetrický, průhledný top s ručně našitými, vystřihávanými květinami rozhodně nejsou pro všechny, ale upoutali pozornost!

 

 

 

 

06 – Juttner Béla, Německo (Ohh…Sniff! Squeeze! Splash!)
Rozhodně jedna z nejhlasitějších kolekcí celého večera! Skulpturální vize z budoucnosti oděvu s trochou humoru. Puffy kostýmy a boty, které vydávaly při chůzy pískací zvuk gumové hračky našich domácích mazlíčků. Zajímavé a velmi zábavné! Krom legrace však kolekce nabídla i velmi živou ukázku toho, jak důležité je dotáhnout jakýkoliv (byť i ten nejlegračnější) koncept do konce. Formální kostýmy (které nedoporučuji nosit těm, kteří se živí advokacií) byly do detailu promyšlené – od krku přes dekolt za pomoci kontrastního materiálu a upside-down printu vytvořil obraz, působící jako efekt zalomeného zrcadla.

 

 

 

 

07 – Simona Poustková, ČR (Positive Energy)
Nejminimalističtější kolekce večera – a opět návrat ke “kořenům”. Odkaz na tradiční řemeslo v podobě ručně vyráběných svetrů a batikovaných (tie dye), lněných šatů, sukní i ponožek – vše v barvách matky přírody.

 

 

 

 

08 – Brent, Jižní Afrika (B6)
Nejkontroverznější a zároveň nejzáhadnější kolekce celého večera. Kartonové krabice ve formě jehlanu, krychle nebo kvádru na tělech či hlavách modelek, vzbuzovaly otázky i obdiv. Pěnové fólie s logem BRENT místo body a “prstů”, flexi plastové potrubí na pažích, a LED tyče na krku. Setkání třetího druhu.

 

 

 

 

 

09 – Vivien Babicová, Slovensko (Daily Bread)
“Chlieb nás každodenný”, jako dědictví našich babiček transformovala do novodobých sarafanů, maxi svetry přetvořila na pohodlný overal s překrásným detailem ručně háčkované krajky, a šátky na hlavě se staly teplákovou hoodie, které působily nadmíru moderně a zároveň chic, společně s detailem “moučných rukou”, které byly nesmírně sladkou třešničkou na dortu.

 

 

 

 

10 – Vincent Thürstein, Německo (Mokushiroku)
Mokushiroku (黙示録) aneb v překladu z japonštiny “apokalypsa” – představující “nové, postapokalyptické” mužství, s odkazem na japonskou estetiku a anime. Funkční, dystopické oblečení plné funkčních detailů a doplňků. Výraznou roli hrály i brýle od belgického designera Serge Bracké, který zkombinoval dalekohled, potápěčské brýle a ručně pletené košíky na lov, používaných japonskými rybáři.

 

 

 

 

11 – Tomáš Němec + Alexandra Gnidiaková, ČR + Slovensko (The First Autoportrait)
Spolupráce dvou mladých talentů sklidila jednoznačně největší potlesk českého obecenstva. “Autoportrét”, který zakrýval celá těla i tváře modelek, byla důmyslnou hádankou s politicko-sociálním nádechem. Krom minimalistických lněných kalhot a šatů, byly modelky zahaleny do kápí a topů s ostrými rameny bez možnosti volného pohybu – nesoucí odkaz “módního otroctví” – tématu, kterému se Tomáš Němec již nějakou dobu věnuje v rámci své práce. Tmavé barvy daly vyniknout kráse materiálu, a detaily v podobě masivních lan nebo topu z rašloviny dodaly dramatický efekt.

 

 

 

 

12 – Reneé Kraaijvanger, Holandsko (Trutje)
Over the top punk-glam! Mladá návrhářka se se světem podělila o svou touhu módní glam-budoucností. Animal printy nařasené do objemných mini šatů, glitter, do-očí-bijící barvy, boa a masivní podpatky. Vše, co na sebe upoutá pozornost. Every day is a party day!

 

 

share
  • z
    Author: z Added 30 Září, 2019 в 23:47

    SUPER!!!

    Odpovědět

Napsat komentář

Login with

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *