Who the hell is Oli Egler!?

WE’RE NEXT 2019 pt.1

12.09. se konal již čtvrtý ročník “student fashion day”, kterého se zúčastnili mladí, talentovaní návrháři z celého světa. Domovská UMPRUM a UTB předváděly po boku studentů a absolventů Royal Academy of Fine Arts a ArtEZ.
Na rozdíl od týdnů módy se zde účastnící nemusí předhánět o “nejlepší kolekce”, nebo bojovat o zákazníky. Na půdě Divadla X10 si byli všichni rovni. Všichni studenti prezentovali vlastní příběh a vlastní perspektivu světa skrze své oblečení.

 

 

01 – Minjae Chang, Jižní Korea (Future Imigrant)
studentka Antverp upozorňovala na problematiku imigrace a složité asimilace: misch-masch dekonstruovaného oblečení, kde se tloukly barvy a printy, textury a materiály však zachovávalo ostrou formu, která odrážela osobnost člověka, která je tvořena z milionů rádoby nesourodých materiálů (názorů, životních postojů a kulturních rozdílů), formující nás do toho, kdo jsme.

 

 

 

 

02 – Sára Michailidis, ČR (Inner Vision)
White Stripes – Seven Nation Army, znějící na pozadí přehlídky, byla doslovnou interpretací kolekce. Červený základ s “pichalvým” dekoračním prvkem v podobě ostnů na latexovém, skládaném topu, nebo jako samostatné šaty, jako stvořené pro Lady Gaga.

 

 

 

 

03 – Dazzle Zexian Liu, Čína (Out Of Sencec)
Antverpská studentka zrcadlila denní chaos, nečekané situace, a podstatu “nedokonalosti” našeho života. Avantgardní over-the-top looky byly jednoznačně jedny z nejprecizněji vyrobených kusů, které jsem kdy viděla. Na první pohled dezorganizované outfity kombinující korzety, kovový skelet na trupu, a péřovinu (připomínající Viktor & Rolf f/w 2018), však byly velmi symbolické – inspirace strukturou historického oblečení, symbolizující čas, a jeho nevyzpytatelná transformace do “nových forem” připomínající péřovky, nebo ochranné oblečení pro jízdu na motorce. Řasené rukávy a sukně, dekonstruované korzety a obuv na dřevěné platformě byla exhibicí nejen obrovského kreativního talentu, ale i dech beroucí oddanosti tradičnímu řemeslu.

 

 

 

 

04 – Transformerjacket, ČR (Uncanny Valley)
Duo Žil Julie Vostalové a Heleny Todd, pracovalo s no-waste principem klasické office uniformy a její “upcyklace”- kdy se z kalhot stalo sako, ze zbytků tří košil se sešila jedna, a z kapes saka vznikly samostatné tašky na dlouhých, textilových páskách. Zachovávající při tom všem jasně unifikovanou, strohou, svislou formu a akcent na “holé” části těla, které byly jakoby stvořeny pro konkrétní osoby, a to s ohledem na jejich individuální formy.

 

 

 

 

05 – Astrid Vildé Manjikian (2027 And Not In Heaven)
Spojení extravagantních printů a výrazných barev s objemnými formami padákových kabátů a nabíraných kalhot. Maximalistické pojetí dystopické budoucnosti módy, tvořenou spojením estetických prvků různých kultur (stejně, jako u Dazzle Zexian Liu) s akcentací na maximalistické provedení – zavinování a umělé držené siluety. Kombinace přírodních materiálů jako byly vlna nebo bavlna s plastem umělou kůží byla krásným detailem symbolizující minulost a budoucnost.

 

 

 

 

06 – Valérie Jurčíková, ČR (You See What You See)
Studentka UMPRUM zaujala už svou předchozí kolekcí – “Sorry About The Carpet”. Nová kolekce připomínala “obvazové” elastické oblečení – kalhoty v jezdeckém střihu, přecházející do kozaček s odhalenými lýtky,  bezprstové rukavice nad loket s balonovou formou na lokti pro snadný pohyb, objemné bolero, nebo tunika – vše z identického materiálu. Dokonalá, minimalistická estetika funkčního oblečení s geometrickými prvky a elegantní hrou se siluetou.

 

 

 

 

07 – Birgit Steinbusch, Holandsko (Abdominoplasty)
Kosmetická procedura po odstranění přebytečné tkáně na břiše posloužila hlavní inspirací pro kolekci návrhářky. Těla modelek záměrně deformovala jejich přirozené křivky – umělohmotné korzety, pěnové (EVA) polštářky nasoukané pod přiléhavé nylonové kostýmy upravující “křivky”, nebo kostým s vykrojenými ňadry, naplněný silikonovými balonky pro akcentaci “umělosti” naší společnosti.

 

 

 

 

08 – Saras – Sára Sedláková, Slovensko (Urban Recycle)
Stará dobrá recyklace. Doslova a do písmene. Jedny šaty/sukně/kostýmy, vyrobené z několika starých kusů různorodých materiálů, barev a textur. Modely působily jako vesnický mish-mash – “záplatové” šaty po babičkách v oversize velikosti nepřipomínaly klasickou “módu”. Avšak při bližším zkoumání bylo možné vidět nejen krásně provedené detaily, jako geometrické švy nebo dosti promyšlené barevné kombinace, ale i celkový koncept.  “Přírodní” look, podtrhával potřebu vrátit se zpět k jednoduchým a funkčním střihům, vhodným pro všechny druhy aktivit – volné šaty a sukně na každý den, sportovní kostýmy s mikinou na sport atd.

 

 

 

 

09 – Jan Nový, ČR (Listen Son, Said Man With The Gun)
Jedna z nejvýraznějších prací celého večera patřila českému studentovi Antverpské univerzity. Pánská kolekce kombinující na první pohled protichůdné myšlenky – “novou” (genderově dosti neutrální) maskulinitu plnou jemných, pastelových barev, a military téma – image “zraněného” vojáka, armádní doplňky.

 

 

 

 

 

10 – Spilka + Maňa Berec, ČR+ Slovensko (TITAN)
Další highlight večera, tentokrát v podobě dámské Hvězdné pěchoty. Biker looky, maskáčové šaty a overaly připomínající kostýmy pro “vesmírné cestovatelky”. Bravurní práce s pletenými provazy – ať už jako dekorativní element na bundách, nebo hlavní konstrukční materiál na midi šatech.

 

 

 

 

 

11 – Lisa Bisschop, Holandsko (SJÓTTELSPLAK)
Inspirace “koupelnovými” fotografiemi William Egglestona, které mladá designerka přenesla do živé podoby naivní, domácí puťky s temnou, erotickou stránkou.
Oblečení odráželo složitost ženské osobnosti – hladký povrch kůže a PVC připomínající layout koupelnových nebo kuchyňských kachliček – precizně propojených do podoby mini balonových šatů, saka, sukně, rukavic nebo kozaček (připomínajících Manolo X Rihanna colab). Zpod vykrojených míst prosvítaly šifonové halenky, symbolizující ženskou křehkost.

 

 

 

 

12 – Jarda Praha, ČR (Jarda Praha Season 1)
Český trolling večera. Pod tóny “Dlouhá noc” od Heleny Vondráčkové se nesly modelky v šatech, overalech a punčochách, které byly 100% replikou značky BALENCIAGA (tyto měli samo sebou nápis JARDA JARDA). České síťovky plné rohlíků, balení lahváčů po 6ti, nebo “le chlebíček” v ruce polonahé modelky. Své návrhy sice značka nepředvedla, ale zato sklidila největší ovace za svou vkusnou recesi.

 

 

 

 

13 – Luka Mooibroek, Holandsko (Fresh-Sweet-Sour)
Kapesníkové šaty s minimálně třemi různými odstíny, geometricky odděleny a/nebo navrstveny. Stejně, jako chuťová struktura těchto “svěžích” outfitů – neexistuje nic jednoduchého. Jsou sestrojeny z několika materiálů naráz – hedvábí a bavlna, tyl a plyš, pvc a kov. Důmyslné barevní provedení bylo nejdůležitějším prvkem, který zklidnil extravaganci vrstvených looků anebo naopak dodal šťávu minimalistickým střihům.

 

 

 

 

 

 

share

Napsat komentář

Login with

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *